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1979 Trans Am - BMR Watts Link e altro
Citazione: 

Ehm...scusami Flavio, ma come fai a sapere la storia della Trans Am che ho preso? :blink:
 

Quello che è riportato al libretto non fa testo, o meglio fa testo solo per motorizzazione e per le leggi italiane. Non dice che misura montava quando è uscita di fabbrica nel 1979. E tranquillo che non usciva con le 275, sicuro al 100%. Quindi nel libretto è riportato quello che si voleva riportare quando è stata immatricolata in Italia.

 

Per il resto credo che questo lavoro, simile a quello che vorrei fare io sulla Mustang (del '95 però), sia un progetto step by step. Si cerca, si prova e si sbaglia. Sicuramente non si fa tutto subito. Poi non so i prezzi delle GM ma coilover della UPR per la mia (tutti e 4 senza ammortizzatori) costano 500 dollari... chiaro, la mia è una Ford!  :ciappa:

Poi non trovo così assurdo togliere le balestre. Sono superate, è una dato di fatto. A parte questo, sono d'accordo con quello che dicono Black Cat e Ricky, anzi aggiungo una cosa: è vero che la gomma incida parecchio ma incide parecchio anche la marca ed il modello della gomma. Le mie ex Nexen N3000 non tengono quanto le mie attuali Michelin PS2, sempre 275 di larghezza. Tra Nexen N3000 275/35r18 e Goodyear F1 245/45r17, erano meglio le seconde.

 

Grazie ai tuoi suggerimenti, sto studiando e indagando, e anche chiedendo, e mi dicono a proposito dei cuscinetti queste info. Le posto, così come continuerò a fare per "completare" il thread(sempre che a qualcuno interessi la materia,ovvio!):

 

"According to the on-line Timken catalog I found, for 70 thru 89 (except 7.75" ring gear) the standard cylindrical roller bearing for the rear wheels is a Timken 5707.  The rear wheel seal is a Timken 8660S.  The "axle saver" bearing kit is a TRP1563TAV.  The wheel bearings are probably different for different year/make/model of GM cars with 10 bolt rear ends.  Also - if the catalog is to be believed, 10 bolt and 12 bolt took the same wheel bearing (didn't some early gen 2's have 12 bolt rears?).  That 1563 number jibes with one you mentioned so maybe you had an axle saver bearing as Leigh mentioned.
 
I think most bearing manufacturers use same/similar numbers up to a point (the AFBMA number when applicable), but I'm sure there are lots of variations/differences by manufacturer.
 
See page 488 of the .pdf catalog in the the link below:
 
  http://www.timken.com/en-us/products/Doc..._older.pdf
 
As for tire width affecting which bearing you would use.... that is not a simple proposition.  Firstly the width of the tires has essentially no effect on the bearing load under normal driving (like you will be doing 90% of the time on a street car) so not sure why you would even consider it.  Really wide tires would affect bearing load when doing VERY heavy cornering like in a racing/autocross situation because the traction would be better.  That would be a thrust load, and cylindrical roller bearings are not too good for thrust loading..... but changing the rear wheel bearings to a size/type different from stock is a very rare thing (except for using "axle saver" type bearings if the axle is worn from a bad bearing)... never heard of it for street cars.  I guess it "may" be done on exotic racing builds (above my level of knowledge) but it would presumably take machining of the axles and/or housings along with very careful study of bearing dimensions and mounting tolerances."

1979 Trans Am, Black-SE

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1979 Trans Am - BMR Watts Link e altro - da jackoilrain - 22-06-14, 11:20 AM
1979 Trans Am - BMR Watts Link e altro - da Guest - 07-03-14, 03:59 PM

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