26-01-10, 09:06 PM
(Questo messaggio è stato modificato l'ultima volta il: 11-01-14, 04:19 PM da Flaviospeed.)
- Nick del proprietario nel forum: ndiego75
- Nick dell'auto:
- Casa costruttrice: Chevrolet
- Modello: Corvette C4
- Anno: 1986
- Disposizione e numero cilindri: V8
- Motore: Chevy 350 TPI
- Potenza: 480cv
- Cambio: Th700r4
- Stato dell'auto: Ottime
- Provenienza auto:Usa (Florida)
- Descrizione varia: Leggere sotto
- Foto e descrizione del restauro:
Ecco l'ultima pazzia che ho fatto:
L'ultimo dyno test che ha fatto la vettura dimostra un 390cv alla ruota. Sono state fatte ulteriori modifiche post dyno test con cui
dovrebbe aver guadagnato altri 20-30 cv sempre alla ruota; il che dovrebbe stimare che il motore abbia circa 480cv.
La vettura mi è stata venduta oltre che con il motore che si vede nelle foto anche con il suo motore, cambio e sedili originali.
Ecco tutte le caratteristiche:
Engine:
1986E Silver Metallic Coupe
140,000 chasis miles, engine and transmission have ~4,100 miles
Rebuilt 7,000 original mile 1986E shortblock
AFR 195 65cc Eliminator heads
9.42:1 static compression ratio
TPIS Big Mouth intake base with SLP large tube runners and ported plenum
BBK 58mm TB
42# FMS fuel injectors
224/234 @.050, .465/.488 114lsa supercharger cam
Blowerworks L98 supercharger kit with Vortech V2-SQ compressor
Blowerworks Gen II Water/alcohol injection with boost controlled activation
Dual Walbro 255lph fuel pump (1 inline, 1 in-tank)
New Thin Film RTD Sensor similiar to the LS1/LS7 etc. MAF sensor from Blowerworks
MSD 6A
New .bin file with injector pulsewidth cap fix
New Ostrich 2.0
Plug-n-play tuning capability with TunerproRT
New water pump installed on rebuild
1.6 roller rockers
Holley AFPR
Pulleyed at 3", but boost restricted to 10lbs via and inlet restrictor (otherwise she'll push 12 psi at 5,700 rpm)
New engine has only been run on Amsoil
Driveline:
Custom 700r4 built by Pete K with hardened input sleeve
9.5" 2,500 rpm stall converter
D36 2.59 rear end
Exhaust:
TPIS long tube headers with SLP mufflers and Dynomax y-pipe
New converter plus hollow Raymond Tech cat
Miscellaneous:
New power brake booster
New rotors and pads
1990 ZR-1 Wheels with 285/40 and 315/35 Goodyear GS-C's
Swapped 1986 Medium Gray sport seats, (have original cloth seats), drive side bolster has some wear
Just replaced all carpet, painted trim, and installed sound suppression material less than 400 miles ago
New center console and shift boot
A-pillar mounted boost and A/F ratio guages
Newly installed rebuilt instrument cluster
A/C converted to 134
Basta chiacchere ecco le foto:
continua....